• Valanthriell

Spellbreak İncelemesi

Platform : PC / PS4 / Nintendo Switch / Xbox One

Çıkış Tarihi : 3 Eylül 2020

Tür : Battle Royale

Yayıncı : Proletariat, Inc.

Geliştirici : Proletariat, Inc.


Havalarda uçuşan büyüler ile element bükücülerin savaş meydanındaki üstünlük yarışı... İşte bu ateşli silahlar ile oynamaya alıştığımız Battle Royale tarzına farklı bir soluk getiren Spellbreak'i inceleme radarımıza dahil eden özellik oldu. Spellbreak, türe öncelik eden oyunların sunduğu hemen her şeyi sizlere sunarken bunu bir parça büyücülük ve tatlı görsel efektler ile zenginleştiriyor.


HİKAYE

Şu an için oyunda bir hikaye modu bulunmuyor, ancak oyun menüsünde bulunan ve şimdilik kapalı olan "Chapters" seçeneği yakın zamanda gelecek farklı bir oyun modunun sinyalini veriyor. Mevcut mod seçenekleri ile isterseniz tek başınıza, isterseniz iki ya da üç kişilik ekipler halinde çarpışmalara dahil olabiliyorsunuz.


OYNANIŞ

Olumsuz bir eleştiri ile başlamak gerekirse, nadiren de olsa oyunu açılışı ya da maçlara bağlanırken teknik sorunlar ile karşılaşabiliyorsunuz. Maça hazırlık kısmında oyun sizi aynı haritada çarpışacağınız tüm oyuncularla ile beraber bir lobi ekranına alıyor ve eğer şanlıysanız geri sayım başlıyor. Çünkü bazen oyuncu bulmakla ilgili sorun yaşıyor ve uzun bekleme sürelerine maruz kalıyorsunuz.


Harita üzerinde daire şeklinde bir portal seçerek oyuna başlangıç (iniş) yapacağımız noktayı belirliyoruz. Bu dairelerin dış hatlarına sarı ve kırmızı renklendirme yapılmış; aynı bölgelerin farklı oyuncular tarafından seçilip seçilmediği ve takım arkadaşlarınızın nereye iniş yapmayı planladığı konusunda fikir sahibi olmanızı sağlıyor.


BR oyunlarından aşina olduğumuz gibi haritaya gök yüzünden iniş yapacak, etraftaki sandıklardan eşyalar, iksirler ve bazı geliştirmeler toplayacak, rakiplerinizle kapışarak sınırları gittikçe küçülen bir dünyada hayatta kalmaya çalışacaksınız. "Çok klasik..." dediğinizi duyar gibi oluyorum ve hemen oyunu farklı kılan kısımları ile ilgili bilgi vermeye başlıyorum.


Bunlardan ilki ve en önemlisi sınıf (class) sistemi. Oyun başlamadan hemen önce sınıfınızı yani aslında sol elinize taktığınız eldiveni "gauntlet" seçiyor ve kapışmalar esnasında kullanacağınız elementimsi yeteneklerden ikisini belirlemiş oluyorsunuz. Bunları Türkçeleştirmeye çalışırsak Buz (Frostborn), Yıldırım (Conduit), Ateş (Pyromancer), Zehir (Toxicologist), Toprak (Stoneshaper), ve Fırtına (Tempest) diyebiliriz sanırım. Maç bitene dek bu seçiminizi değiştiremiyorsunuz. Oyun başladıktan sonra sağ elinize de -sol ile aynı olmamak şartıyla- farklı elementten istediğiniz bir eldiven daha alıyor ve iki yeni yeteneğe daha kavuşuyorsunuz.


Gelelim en tatlı bölüme; yukarıda bahsettiğim altı elementin birbiriyle olan etkileşimlerine. Bu etkileşimler yalnızca sizin kullanacağınız iki elementin değil diğer oyuncuların sağa sola fırlattıklarını saldırı büyüleri sonucunda da reaksiyon gösteriyor ve ortaya hoş görseller arasında kaotik savaş meydanları çıkıyor.


Oyunumuz, elementlerden gelen dört yeteneğin haricinde "rune" isimli üçgen şeklindeki eşyalar ile kazanılan beşinci bir yeteneği hizmetinize sunuyor. Bu yetenekler rakibinize hasar vermiyor, çoğunlukla hareket kabiliyetlerinizi kısa bir süreliğine değiştirerek veya geliştirerek rakiplerinizi şaşırtmanıza, üzerinize gelen saldırılardan daha kolay kaçınmanıza veya görünmez olmanıza yardımcı oluyor diyebiliriz.


Burada amacımız bir oyun rehberi oluşturmak olmadığından dolayı detayına girmiyorum. Ancak seviye atlamanın, sandıklardan ya da sürgün edilen oyunculardan düşen parşömenleri (Scroll) toplamanın yetenekleriniz üzerinde etkilerini olduğunu söylemeden de geçmeyelim.


Son olarak etraftan topladığımız eşyalardan kısaca bahsedelim. Mavi, yeşil, turuncu gibi farklı renklerle ifade edilen nadirlik seviyelerine sahip tılsımlar, kemerler ya da botlar toplayarak güçlenmeye çalışıyoruz. Bunların yanında, yaralandığımızda iyileştirme sağlayan iksirler ile "Armor Shard" denen ve hasar gören zırhınızı tamir etmeye yarayan tüketim malzemeleri topluyoruz.


GÖRSELLİK

Oyun başlangıcında iniş yaparken poponuzdan çıkan izden, harita ve eşya tasarımlarına, yetenek kullanımı, patlama, yanma, donma efektlerine kadar son derece hoş bir görsellik söz konusu. Elbette bunların "gerçekçi" olduğunu söylemek mümkün değil fakat oyunun kendi tarzında ve yarattığı dünya üzerinde yeterli ve tatmin edici seviyede. Şu ana kadar oyunda herhangi bir teknik kusur (glitch/bug) ile karşılaşmadığımı da söylemek isterim.


MÜZİK VE SESLENDİRME

Oyunun müzikleri idare eder seviyede, beklentimin üzerinde ya da altında bir durum ile karşılaşmadım. Ses efektleri hiç fena olmamış açıkçası. Bu kısımda söyleyeceğim fazla şey yok.


DEĞERLENDİRME

Oyunu değerlendirirken ve puanlarken unutulmaması gereken noktaları kısaca hatırlayacak olursak; Spellbreak PS4'te yaklaşık 10 GB'lık bir küçük alan istiyor, tamamen ücretsiz ve BR türünde piyasaya sürülmüş bir yapım. Bunun yanında tek bir harita üzerinde sürekli aynı modu oynuyor ve bir süre sonra ufaktan sıkılmaya başlıyoruz. Oyun, değişik modlarla hem çoklu hem de tekli oyuncular için birçok yenilik sunma potansiyeline sahip. Umarım Proletariat, Inc. biz oyuncuların istek ve talepleri doğrultusunda Spellbreak'i geliştirir; ben de verdiğim puanın arkasında rahatça durabilirim.



FAYDALI LİNKLER

https://www.epicgames.com/store/tr/product/spellbreak/home

https://playspellbreak.com/en

https://store.playstation.com/en-us/product/UP0798-CUSA17777_00-SPELLBREAK000000





Nymriell Gaming tarafından Wix.com ile kurulmuştur.

  • Instagram
  • Twitter