• dragglus

Resident Evil 3 (Remake) İncelemesi

Platform : PC / PS4 / XBOX One

Çıkış Tarihi : 3 Nisan 2020

Tür : Aksiyon / Macera / Korku / Hayatta Kalma

Yayıncı : Capcom / Capcom U.S.A., Inc

Geliştirici : Capcom



Zombi kıyameti, T-virüsü, karanlık, klostrofobik yerlerde sebepsiz yere sizi sürekli kovalayan ve öldürmeye çalışan kocaman, korkunç ve inatçı elemanlar ve tabii ki bütün bunların arkasında şeytani kötü bir şirket... ister inanın ister inanmayın bu Resident Evil’ın sözlükteki tanımı! Capcom’un 2019 yılındaki Resident Evil 2 Remake başarısından sonra yeni bir Remake oyun yapmaya karar verdiler (çünkü neden olmasın) ama bu sefer, hayranların gözdesi eski Resident Evil kahramanı Jill Valentine karakterini ve ikonik kötü karakter Nemesis'i geri getirdiler. Dürüst olmak gerekirse ben büyük bir Resident Evil hayranı değlim ve 1999 yılında çıkan orijinal Resident Evil 3: Nemesis oynamadım. Ancak bir önceki oyundan oldukça keyif aldım ve şunu söylemeliyim; tam anlamıyla hayal kırıklığına uğradım.


HİKAYE

Oyunumuz; 1998 yılında kurgusal bir şehir olan Racoon City’de bir ilaç şirketi olan Umbrella Corporation’ın yarattığı T virüsünün patlak vermesiyle ortaya çıkan bir zombi kıyametinde geçiyor. Ana karakterimiz Jill Valentine, Special Tactics And Rescue Service (S.T.A.R.S.) adlı askeri örgütün eski bir üyesi ve Umbrella tarafından yaratılmış bir bio-silah olan Nemesis tarafından hedef alınıyor. Korkunç ve epik bir karşılaşmanın ardından karakterimiz Umbrella Biohazard Countermeasure Service (U.B.C.S.) adlı örgüt üyesi paralı bir asker olan Carlos Oliveira tarafından kurtarılıyor. Carlos ve bir grup hayatta kalmayı başaran U.B.C.S paralı askerleri (Mikhail Victor, Tyrell Patrick, ve Nicholai Ginovaef), sivilleri şehirden tahliye etmek için bir yer altı treni kullanmayı planlıyorlar. Nemesis ile sayısız karşılaşmadan hayatta kalmayı başaran Jill, bir şekilde treni harekete geçirecek güç kaynağını aktifleştirmeyi başarıyor ve o sırada Carlos ve Tyrell de şehirde kalarak bir Umbrella bilim adamı olan ve T virüsünü iyileştirmek için bir aşı bulabilecek ve şehri kurtarabilecek belki de tek kişi olan Doktor Nathaniel Bard’ı aramaya koyuluyorlar. Oldukça kısa bir oyun olduğunu söyleyebilirim ve benim oyunu bitirmem yaklaşık 6 saati buldu. Daha fazla spoiler vererek yolculuğunuzu mahvetmek istemiyorum ancak bana göre hikaye ve kurgu Resident Evil 2 kadar etkileyici ve ilgi çekice değil o yüzden size tavsiyem beklentinizi oldukça düşürün ve oyundan alabileceğiniz maksimum keyfi almaya çalışın.


OYNANIŞ

Oynanış bakımından söylenecek fazla söz yok. Eğer bir önceki oyunu oynadıysanız, bu oyunu da nasıl oynayacağınızı biliyorsunuz demektir. İki oyun ile neredeyse aynı. Doğruyu söylemek gerekirse belli başlı bazı değişiklikler ve geliştirmeler oyuna eklenmiş ancak hiçbiri oyun deneyimizi kökünden etkileyecek ya da değiştirecek yenilikler değil. Oyunun en başında artık oyuna hangi karakterle başlayacağımızı seçmiyoruz. Onun yerine oyunun büyük bir kısmında Jill Valentine ve birkaç bölümde de Carlos Oliveira ile oynuyoruz. Bazı oyuncular için bu yenilik güzel olabilir ama benim açımdan oyunu tekrar oynama istediğimi azalttığını söylemem gerekiyor. Belki de oyuna gelen en önemli yeniliklerden biri kaçınma (dodge) mekaniği. Eğer dodge tuşuna tam zamanında basarsanız yavaş çekim (slow motion) özelliğini tetikliyorsunuz ve bu sayede düşmanların kafalarına ya da zayıf noktalarına daha rahat nişan alabiliyorsunuz. Yeni dodge mekaniğin çoğu zaman hayatımı kurtardı ancak yanlış zamanda basarsanız oyun sizi sağlam şekilde cezalandırabiliyor ve bu bazen can sıkıcı bir hale geliyor.


Ne yazık ki bulmacalar ve oyundaki mekanlar önceki oyunun gerisinde kalmış. Bölüm tasarımları çoğunlukla Racoon City’nın dışında dar sokaklar ve caddeler ile bazı bölümlerde büyük kapalı hastane veya Cameo Polis Karakolu'nu içeriyor. Ancak orijinal Resident Evil 3 ile kıyaslandığında özellikle açık alanlar daha az kalabalık ve karmaşık. Aklınızda bulunsun orijinal oyundaki Saat Kulesi'nin içi ya da Racoon City Parkı gibi bazı ikonik yerler bu oyunda yok. Bu da az da olsa hayal kırıklığına neden oldu. Ben şahsen Resident Evil 2’nin yavaş ilerleyen, daha çok bulmacaya odaklanan ve oyuncuyu korkutmak üzerine kurulu olan oynanışından çok daha fazla keyif aldım. Resident Evil 3’ün daha aksiyon odaklı ve karşınıza çıkan herkesi öldürme yolundaki ilerleyişi belki bazı oyuncular için daha eğlenceli ve oynanabilir olabilir (Özellikle korku oyunlarında, korkan insanlar için).


Oyunda keşif yapmak hala eğlenceli. Hayatta kalmak, zombilerle başa çıkmak için envanterinizi düzenlemek ve ayarlamak da oyunda oldukça önemli bir yere sahip. Tıpkı önceki oyunda da olduğu gibi etraftan otlar toplayıp onları karıştırarak karakterinizin sağlığını doldurabiliyorsunuz. Etrafta bulmanızı bekleyen tonla cephane ve bir sürü gerekli teçhizat mevcut. Bunlardan bazıları el bombası, flaş bombası, ilk yardım spreyi barut... Ayrıca bazı anahtar eşyalar da oyunda ilerlemeniz ve kasa, çanta gibi şeyler açmanız bakımında oyunda büyük bir önem taşıyor, zira bunlara ulaştığınızda karakterinizi ve envanterinizi daha da geliştirmiş oluyorsunuz. İhtiyacınız olmayan eşyaları istediğiniz zaman envanterinizden atabiliyor ve böylece yeni eşyaları almanız için yer açılmış oluyorsunuz. Yine envanterinizi büyütmek için etraftan çantalar bulabiliyorsunuz, lakin bu oyunda onları bulması oldukça zorlaştırılmış.


Silah çeşitliliği yine benim için hayal kırıklığı oldu. Farklı türde tabancalar bulup kullanabiliyorsunuz; altı patlar, normal ya da patlamalı tabanca gibi. Onların dışında pompalı tüfek ve bomba atar da kullanabiliyoruz. Carlos’a özel olarak oyuna bir de makineli tüfek eklenmiş. Her iki karakter de el bombası ya da flaş bombası atarak zombiler etkisiz hale getirebiliyor. Yine oyuna gelen yeniliklerden biri olan bıçak kullanma mekaniğin değiştirilmiş. Artık bıçağınızı istediğiniz zaman istediğiniz kadar kullanabiliyorsunuz. Önceki oyundaki gibi bir dayanıklılık seviyesi yok ve kullandıkça kırılmıyor ama oldukça yetersiz ve kullanışsız olduğunu söylemem gerekiyor. Silah geliştirilmeleri yine etraftan bulunabiliyor ve oldukça işe yaradıklarını söyleyebilirim. Zombilerle savaşırken etrafta etkileşime geçebileceğimiz yeni eklentiler oyuna az da olsa çeşitlilik katmış. Patlayan varillere ateş ederek zombileri kızartmak ya da elektrik kutlarına ateş ederek Nemesisi ve zombileri geçici olarak etkisiz hale getirmek çoğu zaman oldukça işe yarıyor. Onun dışında herhangi bir yenilik yok, RE2 de kullandığımız silahların hemen hemen aynılarını kullanıyoruz.


Son olarak, Nemesis belki de bu oyunu oynamak istemenizin ana sebebi olabilir. Kendisi kocaman, korkunç, inatçı ve neredeyse öldürmesi imkansız. Tam anlamıyla durdurulamayan bir güç ve ona gerçekten hasar verebilen tek silahımız bomba atarımız. Ancak Nemesis'le her karşılaşmamız (scripted) önceden yazılmış, planlanmış sahnelerden ibaret ve bu da onu Mr. X’e oranla daha az korkunç yapıyor. Bildiğiniz üzere Mr. X, önceki oyunda haritada rastgele bir şekilde dolaşarak karşınıza çıkabiliyor ve size zor zamanlar yaşatabiliyordu. Ayak seslerini duyduğunuzda size yakın olduğunu anlıyor ve kısa süreli bir kalp krizi yaşıyordunuz. Kafanızı ezmek için yavaş fakat heybetli şekilde size doğru yaklaşıyordu. Nemesis ise bu konuda çok yetersiz kalmış ve aynı etkiyi size yaşatamıyor. Oyunda Nemesis ile 4 kez karşılaşıyorsunuz ve oyundaki tek boss kendisi. Her seferinde daha da sinir bozucu bir şekilde karşınıza çıkıyor. Her karşılaşmada farklı bir silah kullanıyor (Roketatar ya da ateş püskürten silah) ya da farklı bir moda dönüşüyor. Zaman zaman keşke başka boss savaşları da olsaydı demedim değil. Yine de RE serisinin ve hatta oyun dünyasının en önemli, en ikonik kötü karakterlerinden biri ve onu oyunda yeni nesil grafiklerde görmek oldukça hoş.


GÖRSELLİK

Görsel olarak oyun inanılmaz gözüküyor. RE grafik motoru hala oldukça güçlü; inanılmaz gerçekçi ve detaylı görsellik, manzara ve çevre sunuyor. Önceki oyuna kıyasla gölgelendirmeler, ışıklandırmalar, yansımalar ve kaplamalar oldukça geliştirilmiş. Karakter ve zombi animasyonları hala aynı ve oldukça iyi. Hatta Nemesis ve Mr. X’in hareket şemaları bile aynı. Nemesis bazen size doğru koşabiliyor (bak bu yeni).


MÜZİK VE SESLENDİRME

Oyunun seslendirmeleri de oldukça başarılı olmuş. Özellikle Jill Valentine karakterini canlandıran aktörü oldukça beğendim. Komik ve iğneleyici bir karakter, ancak mantıklı ve bazı durumlara gerçekçi tepkiler verebiliyor. Bazı klişe diyaloglar mevcut ancak 1998 yılında çıkan bir oyun için katlanılabilir seviyede o yüzden şikayetçi değilim. Zombilerin seslendirmesi de gayet yerinde. Akılda kalıcı, etkileyici veya çarpıcı müzikler duyduğumu pek hatırlamıyorum ancak müzikler ve genel seslendirme de idare eder seviyede diyebilirim. Silah sesleri de tekrar elden geçirilip düzeltilmiş ve geliştirilmiş. Genel olarak seslendirme kısmında olduk iyi bir iş çıkarıldığını söyleyebilirim.



DEĞERLENDİRME

Resident Evil 3 Remake kötü bir oyun değil. Ama sanki Resident Evil 2 oyununun bir ek paketini oynuyormuşum hissinden de çok öteye gidemiyor ne yazık ki. Tabii ki belirli başlı bazı güncellemeler ve geliştirmeler var, ancak yeterli değil. Bence büyük bir fırsatı kaçırmış yapımcı ekip. Daha uzun süre üzerinde çalışılıp daha çok yenilik ve çeşitlilik sunan bir oyun olsaymış çok daha başarılı olabilirmiş. Yine de elimizdekiyle yetinmekten başka yapabileceğimiz bir şey yok. Eğer Resident Evil hayranıysanız ve bir önceki oyunu oynamadıysanız bu oyuna bir şans verebilirsiniz. Ben bu oyunda beklediğimi bulamadım ama umarım sizler bulabilirsiniz.




FAYDALI LİNKLER

https://store.steampowered.com/app/952060/Resident_Evil_3/

https://store.playstation.com/tr-tr/product/EP0102-CUSA14123_00-BH3B000000000001

https://www.residentevil.com/re3/us/

https://www.microsoft.com/tr-tr/p/resident-evil-3/bw3t6sns15bh?activetab=pivot:overviewtab

https://www.xbox.com/tr-TR/games/resident-evil-3




Nymriell Gaming tarafından Wix.com ile kurulmuştur.

  • Instagram
  • Twitter